BÜTÜN KONULAR
Üyelik Girişi
Site Haritası
Seminer Takvimi
YALNIZLIK ÜLKESİ

Oyunlar 1

BONCUK TOPLAMA 1

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: Renkleri eşleme, el-göz koordinasyonunu geliştirme, ince psikomotor gelişimini destekleme, dikkat süresini arttırma, zamanı verimli kullanabilme.

Materyal: Her oyuncu için farklı renkte 10’ar adet boncuk (örneğin, 2 oyuncu varsa 10 kırmızı ve 10 mavi boncuk), öğrenci sayısı kadar kavanoz veya kutu.

Uygulama: Kavanozlara farklı renklerde birer boncuk konulur ve her oyuncuya bir kavanoz verilir. Diğer bütün boncuklar karıştırılarak oyun alanına serpilir. “Başla” komutuyla her oyuncu kavanozundaki boncukla aynı renkte olan boncukları toplamaya başlar. Boncuklarını ilk önce toplayan oyuncu oyunu kazanır ve ödüllendirilir. Eğer oyuncu sayısı fazlaysa, boncukları toplayan ilk üç kişi ödüllendirilebilir.

BONCUK TOPLAMA 2

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: İnce motor gelişimini ve el-göz koordinasyonunu geliştirme, dikkat süresini arttırma, küçüklük-büyüklük kavramını destekleme.

Materyal: 20’şer adet büyük ve küçük boy boncuk, biri küçük, diğeri büyük olmak üzere 2 kavanoz.

Uygulama: Çocuklardan ikişerli gruplar oluşturulur. Her defasında iki çocuk oyun alanına alınır.  Birine büyük kavanoz, diğerine küçük kavanoz verilir. Boncuklar karışık olarak yere dökülür.  Elinde büyük kavanoz olan çocuk büyük boncukları, diğer çocuk da küçük boncukları toplar. Sırayla diğer çocuklar boncuk toplama oyununa katılırlar.

RENKLİ DAİRELER

Oyuncu Sayısı: Bireysel.

Amaç: Nesneler arasında bağlantı kurabilme, zıplama ile ilgili koordinasyonu geliştirme, renk kavramını destekleme ve renkleri genelleyebilme.

Materyal: Aynı büyüklükte ve farklı renkte üç top, aynı büyüklükte (çapı 30 cm.) ve farklı renklerde üç daire.

Uygulama: Farklı renklerdeki daireler yarım metrelik aralıklarla üçgen biçiminde yere konur. Oyunun nasıl oynandığı anlatılır ve model olma ipucuyla gösterilir. Eğitimci masanın üzerinde bulunan toplardan birini alıp havaya kaldırır. Çocuk topla aynı renkte olan dairenin üzerine doğru zıplar. Eğitimci aldığı topu masaya bırakarak başka bir top alır ve havaya kaldırır. Çocuk, kaldırılan topla aynı renkteki dairenin üzerine doğru zıplar. Eğer daireler arasındaki mesafe fazlaysa çocuk iki kere zıplayarak diğer daireye geçer. Yanlış daireye basan çocuk oyundan çıkartılır, doğru yapan çocuk ödüllendirilir ve sırayla diğer çocuklarla oynanır.

BÜYÜK-KÜÇÜK DAİRELER

Oyuncu Sayısı: Bireysel.

Amaç: Nesneler arasında ilişki kurabilme, zıplama ile ilgili koordinasyonu geliştirme, büyüklük-küçüklük kavramını destekleme ve bu kavramları genelleyebilme.

Materyal: Farklı büyüklükte ve aynı renkte üç top, farklı büyüklükte ve aynı renkte üç daire. 

Uygulama: Farklı büyüklüklerdeki daireler yarım metrelik aralarla üçgen biçiminde oyun alanına bırakılır. Oyunun nasıl oynandığı anlatılır ve model olma ipucuyla gösterilir. Eğitimci masanın üzerinde bulunan toplardan birini alıp havaya kaldırır. Çocuk, topla aynı büyüklükte olan dairenin üzerine zıplar. Eğitimci aldığı topu masaya bırakarak başka bir topu alır ve havaya kaldırır. Çocuk, kaldırılan topla aynı büyüklükte olan dairenin üzerine doğru zıplar, eğer daireler arasındaki mesafe fazlaysa çocuk iki kere zıplayarak diğer daireye geçer. Yanlış daireye zıplayan çocuk oyundan çıkartılır, istenilen daireye basan çocuk ödüllendirilir ve sırayla diğer çocuklarla oynanır.

HAYVAN SESLERİ

Oyuncu Sayısı: Bireysel.

Amaç: Hayvan seslerini tanıyabilme, hayvanları isimleriyle tanıyabilme.

Materyal: Çocuğun tanıdığı kedi, köpek ve koyun gibi hayvanların seslerinin kaydedildiği kaset/CD, kaset/CD çalar, hayvan resimleri.

Uygulama: Bu oyun iki aşamadan oluşur. Önce birinci aşama oynanır ve bu aşamayı geçen çocuklarla diğer aşama oynanır. Hayvan resimleri, birer metre arayla duvara yapıştırılır. Çocuk sınıfın ortasında ayakta bekler. Önce hayvan sesi verilir ve ardından hayvanın ismi söylenir. Çocuk, sesini ve ismini duyduğu hayvanın resminin asılı olduğu yere gider. İki defa yanlış yapan oyun dışı bırakılır. Bir sonraki aşamada sadece hayvan sesleri dinletilir. Çocuk sesini dinlediği hayvanın resminin olduğu yere gider.

HAYVAN SESİNİ ÇIKARMA

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Hayvan seslerini tanıma ve taklit edebilme.

Materyal: Çocuğun tanıdığı kedi, köpek ve koyun gibi hayvanların seslerinin kaydedildiği kaset/CD, kaset/CD çalar, hayvan resimleri.

Uygulama: Hayvan resimleri sırayla çocuğa gösterilir. Çocuk kendisine gösterilen hayvanın sesini taklit ederek çıkarmaya çalışır. Yanlış tepki veren çocuğa ipucuyla yardım edilir. Doğru tepki veren çocuk ödüllendirilir. Oyunun sonunda resmi gösterilen hayvanın sesini bütün çocuklar koro halinde çıkarır.

AYNISINI YAP

Oyuncu Sayısı: Grup.                                    

Amaç: Hayal gücünü geliştirme, renk algısını destekleme.

Materyal: Doğum günü partisi resimleri.

Uygulama: Önce doğum günü partileriyle ilgili resimler çocuklara gösterilir ve konu ile ilgili konuşmalar yapılır. Sonra çocuklara gözlerini kapatmaları söylenir ve şöyle devam edilir: Akşam olduğunu ve eve gittiğinizi hayal edin. Kapıyı açıp içeri girdiğinizde size doğum günü partisi hazırlanmış. Babanız size bir hediye veriyor. Hediyeyi açık baktığınızda çok güzel bir oyuncak olduğunu görüyorsunuz. Bu oyuncağın rengi nedir? Gözlerinizi açın ve oyuncağın rengini söyleyin.

 

BALON

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Psikomotor gelişimini destekleme, el-göz koordinasyonunu geliştirme ve gücünü kontrollü kullanma becerilerini geliştirme.

Materyal: Orta büyüklükte şişirilmiş bir balon.

Uygulama: Çocuklar 5-6 çocuktan oluşan gruplar oluşturulur. Her grup sırayla oyun alanına çıkar ve daire oluşturacak şekilde dururlar. Eğitimci balonu çocuklardan birine atar, o da karşısındaki veya çaprazındaki bir arkadaşına atar. Oyun bu şekilde devam eder. Balonu yere düşüren oyundan çıkar, tek kişi kalıncaya kadar oyuna devam edilir.   Eğer balon yere düşmüyorsa, yani oyun gereğinden fazla uzuyorsa, aşamalı olarak yeni kurallar eklenir ve oyunun güçlük düzeyi yükseltilir. Örneğin, sadece sağ ellini kullanma, sonra sadece sol elini kullanma, balonu tavana değdirme yasağı vb.

 

SAKLANAN NESNEYİ BULMA

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Dikkat etme ve tahmin etme yeteneğini geliştirme.

Materyal: Herhangi bir nesne, nesnelerin saklanacağı yerler (minderler, dolap çekmeceleri vb).

Uygulama: Herhangi bir nesne çocuklara gösterilir. Sonra nesne, çocukların göremeyeceği bir biçimde tutularak, hızla çekmecenin içine bırakılır gibi yapılır ve çekmece kapatılır. Sonra nesne minderin altına bırakılır gibi yapılır; bu hareket 6-7 farklı yerde tekrarlanır. Böylece çocuklar nesnenin nereye konulduğunu anlamazlar. Daha sonra şöyle bir yönerge verilir: “Hadi hep birlikte mendilin nerede olduğunu bulun.” Mendili ilk bulan çocuk oyunu kazanır ve ödüllendirilir.

BALONLA DANS

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: Bedeni üzerindeki kontrolü sağlama, birlikte hareket edebilme, rekabet edebilme.

Materyal: Balonlar, kaset/CD, kaset/CD çalar.

Uygulama: Çocuklar ikişerli olarak eşleştirilir. Eşler aralarına balon alarak müzik eşliğinde dans ederler. Balonları düşürmemeye çalışırlar. Balonu düşüren eşler oyundan çıkar. Tek çift kalıncaya kadar oyuna devam edilir. En sona kalan çift oyunu kazanır.

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam68
Toplam Ziyaret65923406
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar6.84196.8693
Euro7.73027.7611
Hava Durumu
Saat