BÜTÜN KONULAR
Üyelik Girişi
Site Haritası
Seminer Takvimi
YALNIZLIK ÜLKESİ

Oyunlar 5

Giysi değiştirme

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Görsel belleği destekleme.

Materyal: Birkaç çeşit giysi.

Uygulama: Çocuklar iki grup oluşturacak şekilde karşılıklı oturtulur ve her çocuk karşısındaki çocukla eş olur. Eşler birbirlerine dikkatlice baktıktan sonra biri gözlerini kapatır ve diğeri üzerindeki giysilerden birini değiştirir. Değiştirilen giysi saklanır ve çocuğa gözlerini açması söylenir. Az önce değiştirilen giysi ile ilgili sorular sorulur. Örneğin, kazak mıydı, hırka mıydı? Düğmeli miydi, düğmesiz miydi? Çocuk hatırlamakta zorlanırsa, ipuçlarıyla hatırlaması sağlanır. Örneğin, rengi neydi diye sorulduğunda çocuk hatırlamazsa, “kırmızı mıydı, mavi miydi”, gibi hatırlamasını kolaylaştırıcı ipuçları sunulur. Sırayla bütün çocukların oyuna katılımı sağlanır.

Nesnelerin yerlerini hatırlama

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Görsel belleği destekleme.

Materyal: 4-5 kutu ve kutuların içine konulabilecek farklı nesneler

Uygulama: Çocuk veya çocuklarla karşılıklı oturulur. Nesneler, çocuğun görebileceği biçimde kutuların içine konulur ve kapakları kapatılır. Birkaç saniye sonra sırayla kutular işaret edilerek, içlerinde olan nesnelerin ne olduğunu hatırlaması istenir. Çocuğun verdiği her cevaptan sonra kutu açılır ve kutunun içindeki çıkartılır. Doğru hatırladıkları sağa, yanlış hatırladıkları sola bırakılır. Sırayla bütün çocuklarla oynanır. 3 ve üzerinde doğru hatırlayan oyunu kazanır.

Flütü kim çaldı?

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: Yön kavramını destekleme, dikkatli dinleyebilme.

Materyal: İki flüt, bere.

Uygulama: Ellerinde flüt olan iki çocuk, sınıfın karşılıklı iki köşesinde bekler. Oyuncu çocuk, diğer iki çocuğun çaprazında olacak şekilde durur ve gözleri kapatılır. Çocuklardan biri flütü 3-4 saniye kadar çalar. Çocuğa “Flütü kim çaldı” diye yönerge verilir. Doğru yanıt verirse ödüllendirilir; yanlış kişiyi gösterirse bir şans daha verilir. Diğer çocuklara da sırayla oyun oynatılır.

Ben Papağanım

Oyuncu Sayısı: Bireysel.

Amaç: Dikkat süresini arttırma.

Materyal: Süreyi hesaplayabilmek için kronometre veya saat, papağan resmi, kalem kağıt.

Uygulama: Eğitimcinin söylediği her kelimeyi, cümleyi ve soruyu, çocuk da papağan gibi tekrar eder. Eğitimci, çocuğu yanıltmak için dikkatini dağıtacak sorular sorar. Çocuk sorulara cevap verdiğinde veya eğitimcinin söylediklerinden farklı kelimeler söylediğinde oyun biter ve sıra diğer oyuncuya geçer. Oyuna katılacak çocuklara oyunun kuralları anlatılır ve her bir çocukla sırayla oyun oynanır. Oyuna başlarken süre tutulur ve çocuk yanınca süre durdurularak kaydedilir. Herkes oynadıktan sonra süreler hesaplanır ve en çok oyunu sürdüren çocuk oyunu kazanır.

Gece-gündüz

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: Dikkat süresini arttırma, yönergelere doğru tepki verme.

Materyal: Masa, sıra.

Uygulama: Çocuklar önlerinde masa veya sıra olacak biçimde oturtulur. Eğitimci “gece” deyince çocuklar, masaya kapanırlar, “gündüz” deyince yeniden doğrulurlar. Yönergeyi yanlış tepki veren çocuk oyundan çıkar. Tek çocuk kalıncaya kadar oyun sürdürülür ve kalan çocuk oyunu kazanır. Eğitimci çocukları yanıltmak için üst üste iki veya daha fazla “gece” veya “gündüz” diyebilir.

DEVE-CÜCE

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: Dikkat süresini arttırma, yönergelere doğru tepki verme.

Materyal: Sandalye veya sıra.

Uygulama: Eğitimci “deve         “ diye yönerge verince çocuklar hızla ayağa kalkar, “cüce” deyince otururlar. Yönergeye yanlış tepki veren çocuk oyundan çıkar. Tek çocuk kalıncaya kadar oyun sürdürülür ve kalan çocuk oyunu kazanır. Eğitimci çocukları yanıltmak için üst üste iki veya daha fazla “deve” veya “cüce” diyebilir.

Müzik nerede?

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Yönleri bulma ve konum kavramlarını destekleme.

Materyal: Müzikli oyuncak veya müzik sesi çıkaran herhangi bir alet, sandalye.

Uygulama: Sandalye oyun alanının ortasına konulur ve üzerine bir çocuk oturtulur. Çocuğun gözleri mendile kapatılır. Müzikli oyuncak çocuğun arkasına bırakılır ve müzik sesinin hangi taraftan geldiği sorulur. Sonra müzikli oyuncak sırayla önüne, sağına ve soluna bırakılır. Her değişiklikte çocuğa müziğin hangi taraftan geldiğini bulması söylenir. Çocuğun yanıtları, “önümde, arkamda, sağımda ve solumda” gibi ifadelerden oluşmalıdır. Bütün çocuklar sırayla oynatılır ve her çocuğun doğru ve yanlış tepkileri kaydedilir. Doğru yanıtı en çok veren çocuk oyunu kazanır.

Misket oyunu

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: Küçük ve büyük kas gelişimi destekleme.

Materyal: Her oyuncu için 7–8 misket ( veya ceviz / fındık).

Uygulama: Her oyuncudan ikişer misket alınarak oyun alanının ortasına yan yana dizilir. Oyuncular, misketlerden 2 metre uzaklıkta sıra halinde dururlar. İlk oyuncu, elindeki misketi dizili misketlere doğru fırlatır ve onları vurmaya çalışır. Yerinden oynattığı her misketi alır. Sonra sıranın en sonuna geçer ve sıradaki diğer oyuncu oynar. Yerdeki misketler bitinceye kadar oyuna devam edilir. Sonra yine her oyuncu ikişer misketi yere dizer. Bu defa ilk oynama hakkı daha önce sıradaki ikinci oyuncuya geçer. Oyun belli bir süre daha devam ettirilir. Misketlerini oyunda yitirenler oyundan çıkar ve oyunun sonunda en çok misketi olan oyuncu birinci olur.

lına>��o`\`��sterilir ve şöyle söylenir: “Bunun aynısını bul.” Çocuk doğru tepkide bulunursa, aferin denilir ve eşi bulunan nesne ayrı bir yere bırakılır. Başka bir nesne alınır ve “Aynısını bul” diye yeni bir yönerge verilir. Diğer nesneler de aynı şekilde buldurulur. Eşini bulamadığı nesneler geri bırakılır ve başka bir nesne alınır.

 

Top savaşı

Oyuncu Sayısı: Grup

Amaç: İnce ve kaba motor gelişimini destekleme

Materyal: Her oyuncu için 10 adet yumuşak ve küçük top, geniş bir alan, tebeşir.

Uygulama: Çocuklar aralarında 3 metre mesafe olacak biçimde karşılıklı durur veya oturur. Her çocuğun çevresine tebeşirle bir metre çapında daire çizilir. Çocuklardan biri karşısındaki çocuğa belli aralıklarla topları atarak vurmaya çalışır. Kendisine top atılan çocuk, içinde bulunduğu dairenin dışına çıkmamak koşuluyla toplardan kaçmaya çalışır ve topların kendisine çarpmaması için çabalar. Çocuğa isabet eden bütün toplar sayılır ve kaydedilir. Bütün çocuklar sırayla oynar ve oyunun sonunda kendisine en az top çarpan çocuk oyunu kazanır.

Hayvan taklitleri

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Hayvanları tanıma, taklit yeteneğini geliştirme.

Materyal: Taklit edilecek hayvan resimleri.

Uygulama: Taklit edilecek hayvanların resimleri sırayla çocuğa gösterilerek seslerini çıkarması istenir. Öneğin;

İnek; mö mö

Koyun; me me

Kedi; miyav

Köpek; hav hav

Tavuk; gıt gıt gıdak

Horoz; ü ürüü üüü

Ördek; vak vak

Kuş; cik cik

Eşek; ai ai ai

Hayvan sesleri taklit edildikten sonra yürüyüş taklitleri yapılır. Yürüyüş taklitleri sırasında, taklidi yapılan hayvanın sesi de çıkartılır.

 

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam78
Toplam Ziyaret641959
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar6.63816.6647
Euro7.27057.2996
Hava Durumu
Saat