BÜTÜN KONULAR
Üyelik Girişi
Site Haritası
Seminer Takvimi
YALNIZLIK ÜLKESİ

Oyunlar 16

KİM?

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Birilikte çalışma duygusunu pekiştirme.

Materyal: Göz bandı.

Uygulama: Çocuklar iki gruba ayrılarak karşılıklı otururlar. Grupların arasında ortalama 2 metrelik bir mesafe bırakılır. İlk gruptan birinin gözleri kapatılır, diğer gruptan biri gelip burnunu sıkarak ve herhangi bir ses çıkararak yerine geçer. Burnu sıkılan çocuğun gözleri açılır ve burnunu sıkan çocuğu tahmin etmesi söylenir. Doğru tahmin ederse, çocuk kendi gruplarına katılır. Yanlış tahmin ederse, kendisi karşı gruba geçer. Oyun bir süre böyle devam eder. Sonunda en çok üye kazanan grup birinci olur.

ÖRTÜNÜN ALTINDAKİ KİM

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Görsel belleği geliştirme, gözlem yapabilme yeteneğini destekleme.

Materyal: Örtü, düdük.

Uygulama: Çocuklar, oyun alanında serbest olarak dolaşırlar. Düdük sesiyle birlikte herkes olduğu yerde çömelerek başını öne doğru eğer ve gözlerini kapatır. Eğitimci örtüyle çocuklardan birinin üstünü örttükten sonra düdüğü çalar. Herkes ayağa kalkıp örtünün altındaki çocuğun kim olduğunu bulmaya çalışır. Doğru tahminde bulunan çocuk alkışlanır. Oyun birkaç defa tekrarlanır.

MUTFAK, SINIF, MARKET

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Yaşanılan çevreyle ilgili farkındalık düzeyini yükseltme, kelime dağarcığı geliştirme.

Materyal: Sözcük fişleri, küçük torba.

Uygulama: Sınıf, okul, ev, mutfak, market sözcüklerinin olduğu küçük fişler torbaya konularak karıştırılır. Çocuklar sırayla ellerini torbaya koyarak rastgele bir fiş çekerler. Çocuk çektiği sözcükle ilgili bir varlığın ismini söyler. Örneğin, sınıf sözcüğü çıkarsa, sınıfta bulunan herhangi bir nesnenin (kelam, silgi, sıra, tahta vb) ismini söyler; mutfak sözcüğü çıkarsa, mutfakta bulunan herhangi bir nesnenin (dolap, fırın, tencere, ocak vb) ismini söyler. Bu oyun farklı kavramlarla çeşitlendirilebilir.

CÜMLE TAMAMLAMA

Oyuncu Sayısı: Bireysel.

Amaç: Duygu ve düşüncelerini doğru ifade etme becerilerini geliştirme.

Materyal:

Uygulama: Eğitimci , herhangi bir cümleyi eksik söyler ve çocuk bu cümleyi kendine uygun bir şekilde tamamlar. Şöyle cümlelerle başlanabilir:

Çok acıkırsam…

Akşam eve gidince…

Yağmur yağarsa…

Çok param olursa… vb.

UÇMAZ, YÜZMEZ, GEZMEZ

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Yaşanılan çevreyle ilgili farkındalık düzeyini yükseltme, kelime dağarcığı geliştirme.

Materyal:

Uygulama: Eğitimci, çocuklara sırayla ne uçmaz, ne gezmez, ne yüzmez sorularını sorar. Çocuklar da sorulan soruya uygun yanıtlar verirler. Örneğin “ne uçmaz” sorusuna inek, koyun, ağaç, kalem vb; “ne gezmez” sorusuna taş, koltuk, sıra vb, “ne yüzmez” sorusuna kelebek, otomobil vb cevaplar verilir. Her çocuğa sadece tek soru sorulur. Örneğin “ne gezmez” gibi.

KAPALI GÖZLER

Oyuncu Sayısı: Bireysel ve grup.

Amaç: Görsel belleğini geliştirme.

Materyal: Göz bandı, kalem, kağıt.

Uygulama: Her çocuğa bir kalem ve kağıt verilir. Sonra gözleri bağlanır. Çocuklar, gözleri bağlı olarak önlerindeki kağıtlara “kare, üçgen ve daire” şekillerini çizerler. En güzel şekilleri çizen çocuklar alkışlanır. Bu etkinlik isimlerini yazma, ev resmi yapma gibi konularla çeşitlendirilebilir.

KÖR TERZİ

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Görsel belleğini geliştirme, ince kas gelişimini destekleme.

Materyal: Göz bandı, makas, ip.

Uygulama: Saymaca usulüyle bir ebe seçilerek gözleri bağlanır ve eline bir makas verilir. Yaklaşık olarak 2 metre ilerisinde iki çocuk ipin birer ucundan tutup ipi gererler. Ebe, bir elini cebine koyarak ipe doğru gider ve diğer elindeki makasla ipi kesmeye çalışır. Başarırsa alkışlanır. Diğer çocuklar da sırayla oyuna katılırlar.

ÇATLAK-PATLAK

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Dikkatini ve sıra alma becerilerini geliştirme.

Materyal: Çatlak-patlak şarkısı.                                                                                

Uygulama: Çocuklar daire oluşturacak biçimde yere otururlar. Ellerini öne doğru uzatırlar. Her çocuğun sağ eli, sağındaki çocuğun elinin üstünde, diğer eli de solundaki çocuğun elinin altında olur. Şarkı söylenmeye başlar (çocuklar bilmiyorlarsa, şarkıyı sadece eğitimci söyler). Sıradaki herhangi bir çocuk oyunu başlatır ve sağ elini sol arkadaşının eline vurur, o da yanındakine aynısını yapar. Bir süre böyle oynanır, sonra ikinci aşamaya geçilir. İkinci aşamada şarkı bittiğinde eline vurulacak olan çocuk, elini hızla çeker. Çekemezse yanar ve oyundan çıkar. Birkaç kişi, kalıncaya kadar oyuna devam edilir.

ADINI SÖYLEME

Oyuncu Sayısı: Grup.

Amaç: Tanışma ve kaynaşmayı pekiştirme, isimlerin anlamını bilme, dikkat süresini arttırma.

Materyal: Top, isim sözlüğü.

Uygulama: Çocuklar daire oluşturacak biçimde yere otururlar veya ayakta dururlar. Çocuklardan biri topu alır ve ismini öğrenmek istediği bir arkadaşına topu atar. Topu tutan çocuk, ismini söyleyerek başka birine atar. Bütün çocukların ismi söyleninceye kadar oyuna devam edilir. Sonra “Kim isminin anlamını biliyor?” diye sorulur ve isminin anlamını bilen çocuklara söz hakkı verilir. İsminin anlamını bilmeyen çocukların isimleri, sözlükten bulunarak okunur.

AYNISINI YAP

Oyuncu Sayısı: Grup ve bireysel.

Amaç: Taklit becerilerini geliştirme, hayvanları tanıma.

Materyal: Her bir yüzeyinde bir hayvan resminin bulunduğu orta büyüklükte bir küp.

Uygulama: Çocuklar daire oluşturacak biçimde yere otururlar veya ayakta dururlar. Çocuklardan biri küpü, zar gibi yere atar. Üste gelen hayvan gibi yürümeye ve onun gibi sesler çıkarmaya çalışır. Bütün çocuklar sırayla etkinliğe katılır.

Küpün yüzeylerine hayvan resimleri yerine, emekleyen, zıplayan, yuvarlanan çocuk resimleri yapıştırılarak oyun çeşitlendirilebilir.

 

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam24
Toplam Ziyaret641412
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar6.43016.4559
Euro7.08467.1130
Hava Durumu
Saat